Ben jij helemaal sneeuwfit?

Eerst pakken we die lange blauwe en daarna via rood naar de gondel. Skiën en snowboarden met vrienden of familie, het is en blijft fantastisch. Winter en bergsport is een workout voor je hele lichaam, een goede geestelijke en lichamelijke voorbereiding is belangrijk. In de korte periode die we op de ski’s doorbrengen lopen ieder jaar ongeveer 61.000 Nederlanders een blessure op. Vaak gaat het om botbreuken, gescheurde kniebanden of een hersenschudding. TIM fysiotherapie helpt je bij de perfecte voorbereiding, dus voorkom blessures, train je lichaam en mis die gipsvlucht

Respect voor elkaar. Zowel op als onder aan de berg. Ze bestaan al sinds 1967, de tien belangrijkste verkeersregels op de piste. Als je je daaraan houdt, is de kans op botsingen een stuk kleiner. Ook een gezonde dosis sportiviteit en respect is onmisbaar voor een zorgeloze skivakantie. Bekijk hier de tien piste regels.

Skiën belast je lichaam op een bijzondere manier. Je bent opeens de hele dag buiten en sport zo’n 4 tot 6 uur achter elkaar, misschien wel meer. Bovendien gebruik je spieren die je normaal nauwelijks gebruikt. Alpineskiën is zelfs even zwaar als intensief traplopen. TIM Fysiotherapie heeft een speciaal trainingsprogramma van 30 minuten opgesteld die er voor zorgt dat je fit en voorbereid aan je wintersport kan beginnen. Maak vandaag nog een afspraak en vraag naar de mogelijkheden!

De juiste skischoenen, ski’s, board, stokken, een helm, handschoenen, backprotector en beschermende, gelaagde kleding. De wereld om ons heen verandert snel. Veel bedrijven hebben hun eigen researchlaboratoria, die steeds beter materiaal ontwikkelen voor iedere sport. De juiste uitrusting helpt je om skiblessures te voorkomen. Laat je in een speciaalzaak adviseren! (TIM TIP) Laat je informeren over hoe je zelf je bindingen kan afstellen.

Als je gaat wintersporten ben je bijna zes uur aan het sporten, in een ijle lucht. Je gebruikt je hele lichaam en stelt je spieren intensief op de proef. Een goede mentale en lichamelijke voorbereiding is een must. Ga uitgerust de berg op en pak eerst een paar rustige blauwe pistes en oefen je ruime bochten. Voor snowboarders is het verstandig om even je valtechniek te oefenen voordat je de eerste piste pakt. Verder is hydrateren en goede voeding belangrijk. Je staat vaak uren achter elkaar in de sneeuw. Tijdens 1 uur skiën verlies je 1 tot 2 liter vocht, leer jezelf aan om in de skilift wat te drinken. Door goed te drinken, vertraag je die uitdroging zoveel mogelijk!

Reviews  TiM Fysiotherapie

review sterren 5/5

“Na jaren rugpijn, ben ik heel blij dat ik nu weer pijnvrij kan sporten”

Michael

review sterren 5/5

“De revalidatie van mijn nieuwe knie is succesvol verlopen, ik kan weer winkelen met m’n kleindochters”

Nel

review sterren 5/5

“Ik kan na deze super fysio weer pijnvrij werken, bedankt”

Julia